Thursday, September 25, 2008

法國義大利瑞典之行

結束了這一次的歐洲之旅 下次在去歐洲不知道是甚麼時候了

我的行程是
9/6 Greensboro to Lyon (arrived on the 7th)
9/9 Lyon to Venice
9/11 Venice to Florence
9/13 Florence to Milan, Milan to Sweden (Vastaras)

9/14 Stockholm day trip
9/17 Sweden to Paris
9/20 Paris to Lyon
9/23 Lyon to Greensboro


義大利很漂亮 威尼斯水都果然名不虛傳
他們的 “main street” 就是一條運河
城市裡錯綜複雜的小徑
每一次走都繞了很大一圈才回到旅館
在很古老的建築裡都是很現代化的名牌店
數出來的大牌在這裡都有
住得旅館普通
Archie’s Room一晚20 四人房
但是在威尼斯這個出名的貴的地方
算是便宜了
但是熱水要付錢
然後要提前說
所以我洗了兩天的冷水澡
@@ 不過還好我去時的義大利還蠻熱的

碰到兩個台灣女生要來這裡學玻璃 (Murano)
英文不好 義大利文也完全不會
要在一個月內進入這個封閉的家傳產業
唯一的方法就是要一家一家的找到肯教他們的玻璃工廠

很佩服他們的勇氣與毅力
晚上的
St Marco Polo 是我聽免費音樂會的地方
他們沒有像布拉格或維也納有站票的音樂會
(因為通常站票都很便宜)
沒有辦法在Vivaldi 的故鄉聽到他的曲子還是有點可惜


翡冷翠真的很漂亮 很有藝術氣息 雖然不大 但是到處都是美術/博物館
Michelangelo and 達文西在這裡讀的高中
兩個很有名的美術館
Uffizi and Academia(大衛的雕像)
讓這裡成為學藝術之人所嚮往的城市之一
但是我想找個綠地公園坐下來休息看書居然找不到
跟著一對在網路上認識有點年紀的俄羅斯與義大利人
一邊當他們的電燈泡一邊學了一點義大利文

後來終於放棄 這是我覺得這個城市美中不足的一點

我覺得義大利人真的比較Aggressive
碰到了很噁心的人們
還有要旅行還是選一下跟誰去
我如果跟其他人去義大利 一定會更好玩


在米蘭我只有待幾個小時 他們的教堂真的很酷
聽說定耶穌十字架上的一個釘子就在這個教堂中
在他們的名店街走了一圈

看到許多跟我一樣買不起但是在玻璃窗外看看擺飾的觀光客們

晚上11:30到了瑞典 冷到夭壽 怎麼會這麼冷
看到
Betul 好感動喔 他弟跟她開了兩個小時的車來接我
她是我在里昂一個還不錯的朋友
一個伊斯蘭教徒
是我第一個還不錯的伊斯蘭教徒朋友
剛好我來這裡的時候是他們的齋戒月
(她因為月經來沒禁食)
但是他父母弟弟都在太陽出來到下山前都不能吃飯
所以他們要三點多起床先吃東西再回去睡
他們有一個網站告訴你準確的幾點幾分要禁食
還蠻酷的
這是我一直不了解的一個文化

她的父母對我很好
做了一堆的土耳其/哈薩克的好菜給我吃
話說他們是土耳其的哈薩克人在瑞典定居

Stockholm 是我很喜歡的一個城市
跟乾淨很多綠地有海跟運河
有城市感但是旁邊就有一個國家公園
但是真的太冷了
冬天又長晴天又少 所以我住不了那

在瑞典的幾天很放鬆 就去Stockholm一天
逛逛
Vastaras逛逛街 看了之前在瑞典交換的朋友們
然後我要走時
Betul的父母居然還送我禮物!
供我吃供我住還有機場接送(她爸還一天沒去上班送我去機場)
她如果來找我我一定也要好好接待她

飛到巴黎後 我的銀行卡被機器吃掉了 @@ (這又是堤外話)
看到恩琦 (喔耶 也太酷 台灣見不了在巴黎見)
小小逛了一下拉法葉
隔天去地下墓穴 酷斃了 一堆的人骨
pimkie逛了很久 晚上去跟Dom吃晚餐
只有短短的一天半根恩琦在一起

然後我原本在恩琦離開後不久也要回里昂的
但是我這個阿呆
地鐵做錯方向
所以我沒有搭上我的火車
既然沒搭上都要多付錢
所以我就隔天走
因為我去了巴黎這麼多次沒看到羅浮宮我不甘心
所以自己花了一天的時間在巴黎東逛逛西走走
看了St Chapelle and Conciergerie 還有沿著塞納河走看到以前沒看過的巴黎
晃到六點多去到羅浮宮免費入場
(星五的羅浮宮六點以後26歲以下免費)
不過我一整天很不舒服 可能是溫差太大所以感冒了 又一整天走了很多路
所以我羅浮宮只逛了兩個小時我就回去了 (有看到蒙娜麗莎啦)

回去昏昏沉沉 身體沒力 腳很痛 罐了幾杯熱水看了下電視就進入了夢鄉

回里昂之後下午跟Coraline喝咖啡 晚上跟Baptise and William吃飯
之後去機場接我媽

最後回里昂的三天就是忙忙忙
整理行李
看朋友 買東西 我媽又在這
最後一個晚上回到Mimi家陪她看看電視聊聊天
下次要這樣也不知道是甚麼時候了

Mimi真的像我的另一個奶奶
對我好好喔 很有耐心 (也只有他的法文我比較聽的懂)
要離開時還蠻難過的
要繼續為她禱告
她要來信耶穌! 之後在天上見!

所以我現在回到了美國

又要繼續找工作讀GMAT
我相信上帝會為我預備一個最適合我的

20 Comments:

Blogger flyllian said...

怎麼還沒換髮型?

2:46 PM  
Anonymous Anonymous said...

I seldom leave remarks, but after reading through a few of the remarks on
this page "法國義大利瑞典之行".

I do have 2 questions for you if it's okay. Is it simply me or does it appear like some of the comments come across like they are coming from brain dead people? :-P And, if you are writing on additional sites, I'd like
to follow anything new you have to post. Would
you list of the complete urls of your shared sites like your
twitter feed, Facebook page or linkedin profile?


Also visit my blog post ... Http://galmark.dci.in/

2:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

What's up friends, pleasant piece of writing and nice urging commented here, I am actually enjoying by these.

my site discount volume pills

10:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

It's an awesome paragraph in favor of all the internet viewers; they will take advantage from it I am sure.

my page semenax does it work

5:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hi there, always i used to check webpage posts here in the early hours in the dawn, because i like to gain knowledge of more and more.


Here is my web blog :: review male enhancement products

2:59 AM  
Anonymous Anonymous said...

Its like you read my mind! You seem to know a lot about this, like you wrote the book in it or something.

I think that you could do with a few pics to drive the message home a
little bit, but other than that, this is fantastic blog.

An excellent read. I'll definitely be back.

Also visit my blog post ... miketjioe.com

3:13 AM  
Anonymous Anonymous said...

What's Happening i'm new to this, I stumbled upon this I have found It positively useful and it
has aided me out loads. I am hoping to contribute & help other users like its helped me.
Good job.

My weblog ... buy zetaclear

7:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

I was curious if you ever thought of changing the layout of
your website? Its very well written; I love what
youve got to say. But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it better.

Youve got an awful lot of text for only having 1 or two pictures.

Maybe you could space it out better?

My homepage :: http://snorezip.herbalcurenow.com

1:50 PM  
Anonymous Anonymous said...

Greetings! I know this is kinda off topic but I'd figured I'd ask.
Would you be interested in trading links or maybe guest writing a
blog article or vice-versa? My website addresses a lot of the
same topics as yours and I believe we could greatly benefit from each
other. If you're interested feel free to shoot me an e-mail. I look forward to hearing from you! Excellent blog by the way!

my blog post :: buy virility ex

11:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

I pay a visit daily a few sites and sites to read articles
or reviews, but this blog presents quality based writing.



my webpage :: buy breast actives

1:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

Quality articles or reviews is the secret to attract the viewers to visit the web site, that's what this web site is providing.

Feel free to visit my web page buygenf20plus.beep.com

11:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hi there! This is kind of off topic but I need some help from an established blog.
Is it hard to set up your own blog? I'm not very techincal but I can figure things out pretty quick. I'm thinking about
setting up my own but I'm not sure where to begin. Do you have any points or suggestions? With thanks

Also visit my web blog weight watchers

8:48 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hello! This is kind of off topic but I need some advice from an established blog.
Is it tough to set up your own blog? I'm not very techincal but I can figure things out pretty fast. I'm thinking about setting up my own but I'm not sure where to begin. Do you have any points or suggestions? With thanks

Here is my web site: beep.com

11:39 PM  
Anonymous Anonymous said...

Good blog you have here.. It's difficult to find excellent writing like yours nowadays. I honestly appreciate people like you! Take care!!

my web site; penile enlargement

3:29 AM  
Anonymous Anonymous said...

Asking questions are actually good thing if you are not understanding anything fully, but this article offers pleasant understanding even.



Also visit my web site ... Com.au

6:20 AM  
Anonymous Anonymous said...

Awesome issues here. I'm very satisfied to peer your post. Thanks a lot and I am taking a look forward to touch you. Will you kindly drop me a e-mail?

Here is my homepage - http://asthmamist.herbalcurenow.com

6:11 AM  
Anonymous Anonymous said...

Remarkable things here. I am very satisfied to look your article.
Thank you so much and I'm having a look ahead to touch you. Will you please drop me a mail?

Feel free to visit my blog :: http://deerantlerplus.herbalcurenow.com/

9:51 AM  
Anonymous Anonymous said...

I have read so many posts regarding the blogger lovers however this piece
of writing is really a fastidious article, keep it up.



my blog post; virility ex

11:24 AM  
Anonymous Anonymous said...

This is a topic that's near to my heart... Best wishes! Where are your contact details though?

my web site buy virility ex

2:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Aw, this was an incredibly nice post. Taking a few minutes and actual effort to generate
a really good article… but what can I say… I procrastinate a whole lot
and never manage to get nearly anything done.

Here is my webpage ... buy idol lip

11:01 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home